FAQ   •  S'enregistrer   •  Connexion

Heroscape 2.0 : Age Of Annihilation
Voir le sujet suivant
Voir le sujet précédent
Auteur Message
Seb from space
Grand Participant


Inscrit le: 21 Fév 2007
Messages: 6075
Localisation: Auvergne

MessagePosté le: Lun Sep 19, 2022 2:09 am Répondre en citant

Voilà donc un sujet qui va rassembler toutes les infos importantes sur Age of Annihilation, le nouveau heroscape repris par Avalon Hill. Yes

Merci de poster plutôt dans l'autre sujet sauf s'il s'agit de nouvelles infos sur les prochaines sorties.

https://www.youtube.com/watch?v=c9NAy-aQ8aA&ab_channel=HasbroPulse

Image

Voilà comment tout a recommencé : le 3 août à la GENCON 2022 popcorn

Image






Image
Image

Citation:
Le discord de Avalon Hill a ouvert :

https://discord.com/invite/5JtUkBGwYH?sf169089507=1


Citation:
Des membres du C3V/SoV participent au projet.
L'inventeur du jeu (Craig Van Ness) est aussi de l'aventure.

Pas de figurines pré-peintes.


Les annonces du lundi au vendredi sur Discord :

DAY 01 - "THE DAWNRAIDER SYNDICATE" A first look at our initial concept boards associated with one of Heroscape's new playable factions for the upcoming release of Age Of Annihilation.
The DAWNRAIDER SYNDICATE represented an amazing opportunity to recognize some of our previous fan favorite species in the new product line, while also creating a platform to experiment with new creatures and unit types. Enjoy:

Image

DAY 02 - Les mercenaires du syndicat n'ont pour maître aucun Valkyrie et refusent de plier le genou à l'une des factions en guerre sur Valhalla. Avec des motivations aussi variées que la composition des espèces qui s'associent au syndicat, les "Dawn Raiders" s'associent aux champs de bataille pour le coté qui paie le prix fort pour leur loyauté temporaire. Souvent dans l'ombre de l'action, ils ne se battent pas seulement pour le butin, le trésor ou le carnage, mais parce qu'ils aiment le défi de la bataille. Les "Dawn Raiders" sont dirigés par un conseil de capitaines charismatiques, qui font collectivement office d'organe directeur du syndicat en décidant de la voie à suivre des "Dawn Raiders", en négociant les conditions avec les autres factions du Valhalla, en choisissant les contrats à honorer, en confirmant les nouveaux membres du groupe, etc. Avec une telle diversité de personnages et de spécialités dans leurs rangs, il y a toujours un équipage disponible pour la tâche à accomplir. Ils se lancent dans chaque bataille et font sentir leur impact en se battant comme des fous.

Citation:
LA VOIE DU CAPITAINE
Au début de la partie, choisissez un Capitaine Unique sous votre contrôle pour être leur Capitaine assigné.
Tant qu'il se trouve dans un rayon de 4 hexagones dégagés de son capitaine assigné lancez un dé de défense supplémentaire contre les attaques de figurines non adjacentes.
Avant d'effectuer un tour avec les pourfendeurs des monstres, vous pouvez d'abord prendre un tour avec le capitaine choisi ou un héros "Dawn Raider" que vous contrôlez


Cette escouade unique et les trois héros qui suivent ne suivront donc aucun général !
On remarque aussi que cette escouade est constituée de figurines de races différentes !

Image

Citation:
Ensuite on a un de leur capitaines (héros unique), "The widow" / "La veuve"


Citation:
COMMANDANT PIRATE
Si un marqueur d'ordre est présent sur "La veuve", toutes les figurines "Dawn Raider" que vous contrôlez gagnent un dé d'attaque supplémentaire lorsqu'elles attaquent des figurines adjacentes.





DAY 3 - RECOGNITION OF OUR PAST AND A PATH TOWARDS OUR FUTURE – For almost two decades, players have endeared themselves to the faces and forms of so many interesting personalities on the surface of Valhalla. When we initiated the project and started development, we made the decision to drastically expand our universe. Giving existing players an opportunity to build out a world they have only seen a small fraction of, while also providing new players a chance to own something themselves. We wanted every new player to feel they possess a level field to begin their collections alongside the original generation of Heroscapers. However, this game means so much to so many players, and the memories it has created for fans are simply the stuff of strategy gaming legend. To that point, we wanted to ensure existing fans were able to affirm that those creatures and narratives they loved could live on into this new era. The Dawn Raider Syndicate provided us with that perfect opportunity to reintroduce many of our most beloved and recognizable species back into The Battle For All Time, reminding us all that the war never ended on Valhalla, and grounding our next chapter in a foundation of our past, while also providing everyone something fresh to spark their imaginations for our future together.



DAY 03 – BACKWARDS COMPATIBLE, BUT FULL OF NEW TWISTS – For so many strategy gamers, HEROSCAPE represented something different and accessible. It reached new players and jump-started a generation of gamers looking to plunge into tabletop wargaming who could stand proud over their armies of battle and apply their competitive spirit. It was a REQUIREMENT from Day 1, that anything we produced would be backwards compatible with existing rule systems and game mechanics. However, it couldn’t simply be “more of” and the team took on the task with zeal to unlock greater depth in the range of abilities and powers. For the team, nothing excites us more then to see how YOU will dive into all new army builds, combinations and strategies, using all new powers to once again march to war upon the surface of Valhalla. And, for those who love their historical ties, perhaps a closer look is needed.

Un Pouvoir de Bonny :
Citation:
UNE MAITRE DES DÉGUISEMENTS

Si [Bonny] est ciblée par une attaque spéciale ou normale, lancez le D20. Sur un 12 ou plus, [Bonny] ne peut pas être attaquée


Citation:
La reine des pirates Bonny est une référence à Anne Bonny , une des rares femmes pirate de l'histoire !




Citation:
DAY 04 – Wow, those dragons grow up really fast don't they... (Have a great weekend everybody!)


Image

Il a donc été annoncé officiellement qu'il s'agissait de Sonlen. Nickel




"The Ironclad collective" (Le collectif blindé/cuirassé?) Hein

Citation:
DAY 7 - Depuis des éternités sur leur planète Noxdorma, les Ironclad font la guerre en utilisant la logique froide de leurs cogitateurs de données et l'acier trempé de leurs systèmes d'armes inorganiques. Les limites et la mortalité de leur espèce organique ont été reforgées et oubliées, au fur et à mesure que d'innombrables générations se sont concentrées sur le perfectionnement de leurs méthodes de destruction absolue. Chaque résultat sur le champ de bataille est pré-calculé, chaque stratégie possible est traitée avant les premiers tirs. La composition militaire du Collectif s'adapte constamment aux nouvelles conditions du champ de bataille, tandis qu'ils améliorent leur technologie pour contrer les tactiques de l'ennemi, parfois même en renonçant à leur individualité pour s'assembler en machines de guerre monstrueuses et combinées d'une intensité fulgurante. Les membres du Collectif reflètent leurs dures philosophies de la guerre dans divers masques de mort, créant des reflets métalliques de cauchemars et créant un personnage visuel de peur et de désespoir dans l'esprit de leurs adversaires. Chaque avantage potentiel au combat est analysé, y compris les avantages psychologiques obtenus par des tactiques de terreur intransigeantes.




Citation:
Voici un nouveau héros unique pour ce fameux collectif blindé, "THE MELTER DEATHFORGE"


Citation:
DAY 08 - "YOU NEED TO GET YOUR VITAMINS AND MINERALS FROM SOMEPLACE?" - After our decision to create a literal living blast furnace on tank treads, it proved incredibly fulfilling to figure out an accurate tabletop scale to properly allow this monstrosity to consume all manner of enemy combatants, turn them into molten slag, and leave the clinker across the battlefield. I mean really, what is more horrifying to witness? (and yes, it fits on a peanut base…sort of.)




Citation:
Nouvelle escouade unique pour l'Ironclad collective, les Wraithriders !


Citation:
DAY 9 - LA RÉSISTANCE DES MURS DÉPENDS DU COURAGE DU CEUX QUI LES GARDENT

Les wraithriders sont l'avant-garde du collectif, s'échappant des forces principales pour aller détruire les défenses adverses et ruiner le moral adverse, avant que l'ennemi ne soit dépassé par la marche infatigable des légions de créatures cybernétiques effrayantes. Leurs techniques de contournement rapides et aggressives forcent leurs adversairestourmentés et désarmés dans les zones de tirs, livrés à la vaste gamme terrifiante de la puissance de feu du collectif.







Le Seigneur-Liche de fer

Citation:
DAY 10 - L'arachnophobie est une phobie spécifique basée sur la peur irrationelle des araignées. La Thanatophobie est une peur intense de la mort ou de son processus. Deux cauchemards horribles qui s'associent si bien sur les zones de guerre infernales du Valhalla. Le Seigneur-Lich commande d'une main de fer des bataillons massifs pour le compte de leur généraux Valkyries, mais aussi avec des neurotoxines vicieuses de sa propre création. Ces injections malsaines réussisent la plupart du temps à augmenter et améliorer les pouvoirs incroyables du collectif cuirassé, mais pas tous ne survivent au effets violents de ces fluides venimeux. Mais pour une victoire absolue, des sacrifices doivent être faits.


Citation:
- L'espèce des Ironclad s'appelle Eisenek.

- Il vont probablement suivre des généraux différents (comme aussi indiqué dans la bio du seigneur liche).

- Ils sous-entendent aussi qu'il y aura des Eisenek qui ne feront pas partie du collectif.




Citation:
DAY 11 - Devenir Onmitsu, c'est devenir les yeux perçants et les oreilles attentives du shogun, de démasquer l'Akuma avant que ses plans mystérieux ne se dévoilent et apportent le chaos sur la région. Devenir le maître Onmitsu de l'impériatrice Kiova, c'est de devenir l'Akuma elle-même.


Citation:
=> Les Onmitsu étaient des agents ninjas, employés par le gouvernement et le Shogun (le dirigeant militaire absolu, qui avait plus de pouvoir que l'impérateur) en place aux alentours des années 1700.




Tout le monde a pensé à Shiori mais à priori ce n'est pas elle. Nonnon


"Dryan Lifeborne Order" Shocked

Citation:
DAY 14 - Les tisseurs mystiques des énergies magiques pures de vie et de mort. L'ordre des formes de vies Dryannes a demeuré pendant des éons dans les forêts sombres de la planète Arboreas, en accordant leurs pouvoirs avec les esprits de la natures et les bêtes éthériques qui habitent également ces lieux anciens, territoires interdits du monde sauvage. Maîtres des arcanes, ces mages, lanceurs de sortilèges, ont appris à exploiter la force vitale continue dans les créatures vivantes, allant jusqu'a utiliser les cadavres et tombés au combat pour augmenter la puissance de leurs sorts, ou faisant appel aux pouvoirs telluriques pour déchainer des manifestations de purs carnages. Pour combler leurs rangs réduits en nombre, l'ordre des magi fait appel aux nombreuses bêtes et créatures du monde, renforçant leurs rangs avec la fureur déchaînée de leurs frères animaux, déversant la définition même de la rage sauvage sur leurs ennemis


Image


Scion of the Wild - Unique Hero

Citation:
DAY 15 - "CE BRUIT LOINTAIN DE PAS SE DIRIGE DROIT VERS NOUS!!!"

L'Héritier du monde sauvage ne s'incline pas devant les citadins belliqueux, mais déchaîne plutôt la colère primitive de toutes les bêtes hargneuses qui combattent à ses côtés. Il ne fait qu'un avec la meute, comprenant les instincs purs de la puissance de la nature mieux que n'importe quel autre Magi Dryanne de l'Ordre. Armé de son puissant bâton magique forgé par le puissant Volarak d'Haukeland, l'Hériter du monde sauvage soumets les bêtes d'Arboreas à sa volonté, et mène une ruée de griffes, cornes et crocs contre ses ennemis.


Image


Etheric familiars (unique heroes)

Citation:
DAY 16 - "TU N'ES SEULEMENT AUSSI BON QUE LE MODULEUR DE MATIÈRE, TÉLÉPORTATEUR, VORACE, RAPIDE COMME L'ÉCLAIR, CHIOT INTERGALACTIQUE QUE TU AMÈNES AVEC TOI EN BATAILLE"

Une des forces tactiques majeures de l'Ordre des formes de vie Dryannes, c'est l'utilisation des Familiers éthériques par les Magi pour qui augmentent encore plus leur pouvoirs mystiques. Chaque Magi Dryanne choisi attentivement son compagnon animal basé sur les paramètres de la bataille à venir. Certains familliers peuvent rendre impossible l'utilisation d'attaques à portée contre le Dryanne, certains peuvent se déplacer sans efforts à travers des adversaires gênants, attaquant rapidement leur flancs, tandis que d'autres familliers peuvent projeter des auras magiques intenses qui protègent les alliés proches des coups les plus meurtriers


Image



The Master of Tides (unique hero)

Citation:
DAY 17 - "LA MER N'AIME PAS ÊTRE CONTENUE"

Les océans et rivières du Valhalla sont aussi mortels que les champs de bataille, et ça c'était avant que les formes de vies Dryannes n'arrivent sur la planète. Avec les Magi aussi divers que les différentes formes de vies de leur planète d'origine Arboreas, ce n'est pas une surprise qu'une Maître des marées débarque pour déclencher la destruction cataclysmique des océans sur ses ennemis. Capable de puiser dans les puissances élémentaires des eaux des rivières souterraines, la Maître des marées est capable de former des Tsunamis et trombes violentes qui font des ravages. La Maître des marées peut devenir impossible à atteindre par ses attaquants quand elle se dissimile dans les sources d'eau locales, frustrant encore plus les commandants opposés.


Citation:
Nous avons ici l'annoncement du deuxième mage. Les mages Dryannes ont une certaine sphère d'influence : Les animaux, l'eau, etc.


Image



Major Q8 ? Major Q11 ?

Citation:
DAY 18 - L'ancienne unité a été détruite ce jour-là pour la protéger, mais elle a trouvé le but plus important qu'elle recherchait si désespérément. Lorsque la nouvelle unité a été mise en service, le moindre morceau de métal de ce qui restait de l'ancienne, tout ce qui pouvait être trouvé dans le cratère encore fumant, a été forgé dans sa nouvelle construction. Pour honorer son sacrifice, et son amour pour elle.





The Clockwork Combine Hein

Citation:
DAY 21 - Autre fois une société pacifiste et aimante d'agriculteurs et artistes de le planète Noxdorma, les créatures variées du Clockwork Combine ont été forcées d'apprendre à combattre à une échelle inimaginable pour éviter l'extinction complète aux mains de leur ennemis. Dans leur désespoir, et avec une complète détermination pour survivre, Les artificers, ingénieurs et scientifques du Combine ont développé des nouvelles technologies et machines volantes incroyables qui sèment le chaos sur les champs de batailles de leur planète d'origine et qui leur permettent une flexibilité tactique pour déplacer leur meilleures troupes au bon endroit, au bon moment. Avec l'aide de leur technologie avancée et ingéniosité sans limites, le Combine est maintenant capable de redéployer leurs troupes à la vitesse de l'éclair, des insertions aériennes et même des réparations de leur équipment au coeur de la bataille.


Image

Citation:
Citation de Encarmine :
Also, leader of the Clockwork Combine is definitely a Red Panda.



Héros Unique : AIR CAPTAIN ZED NESBITT

Citation:
DAY 22 - "NE LAISSEZ PAS LA PEUR DU VIDE VOUS EMPÊCHER DE VOLER"

Le Capitaine de l'air Zed Nesbitt est une légende vivante parmi le peuple des Vorid, pas seulement pour ses yeux vifs et ses talents de tireur d'élite, mais aussi pour son aptitude à survivre à sa signature de "descentes rapides stratégiques à la surface", des manoeuvres aériennes de son dirigeable personnalisé. En mettant à profit l'intrépidité de Zed Nesbitt au combat, ainsi que son incroyable capacité à être au bon endroit au bon moment, beaucoup de troupes d'infanterie du Clockwork Combine se portent volontaire pour une virée avec le Capitaine, s'engageant dans les combats les plus intenses.

Les griffes, crocs et la mort viennent d'en haut.





Une nouvelle escouade unique : les Vorid Glide Strikers

Citation:
DAY 23 - "QUI A DÉJÀ ENTENDU PARLER DE CES CASTORS HURLANTS ? "

Les Planeurs d'Attaque Vorid forment la division d'élite aérienne d'infanterie légère du Clockwork Combine. Capables de se déployer rapidement et de s'insérer derrières les lignes ennemies, cette unité est composée de volontaires, qui ont la résolution, l'entraînement et la volonté de faire face aux difficultés de "porter les voiles du ciel ". Généralement considérés comme rechercheurs de gloire par les autres unités du Clockwork Combine, les Planeurs d'Attaque Voride n'en sont pas moins respectés par leurs frères d'armes pour leur ténacité et craints par leurs ennemis pour leur efficacité.


Image


Imperator Kayne (héros unique)

Citation:
DAY 024 - "A RELENTLESS PURSUIT FOR INFINITE FIREPOWER" Imperator Kayne strides effortlessly across the battlefields of Valhalla atop his mighty custom built All-Terrain Fighting Vehicle. Flanking defensive positions and spraying high-caliber shells onto his stunned adversaries with almost reckless abandon. The white-hot barrels of his rotary cannon are matched only by his fiery demeanor and intense rage, as he charges into the enemy lines leading from the front! Imperator Kayne is the living manifestation of the Clockwork Combine’s tenacity and ingenuity, bringing war and carnage right back to the doorsteps of their foes.


Image


Citation:
Originally Posted by Intergalactic Patrick
Hi! I’m a marketing guy at Avalon Hill. Since launch I’ve been lurking in the shadows, but thought I’d drop some more heat today and confirm that HeroScape will be on the Haslab crowdfunding platform. We will be doing a panel and dive into the details of Age of Annihilation during Pulse Con on 10.1. More to come soon. See you there!


Image

Le premier octobre on devrait donc avoir toutes les réponses à nos questions. sage

Citation:
Our panel at Pulse Con is on 10/1. @Encarmine will still tease y'all until then, but in a month you'll know what's up.


Citation:
So in terms of new information on distribution, are we thinking days and weeks or months and years?
days


Et la mauvaise nouvelle :
Citation:
Originally Posted by Avalon Bill
Quote:
Originally Posted by phoenixConstantino
Quote:
Originally Posted by webyabois
hopefully this means we can get info decently soon
Yeah that’s what it’s looking like. Does that mean it’ll be shipped around this time next year?
We've yet to announce the ship date as there is still some variance, but we're hoping you are correct

Encore un an avant la sortie US... Pas demain la veille chez nous. Confused

Citation:
Originally Posted by Myth26
If the funding goes well, then I expect it will see wider release and get extra waves
Exactly! The goal is to get this relauched, so we can continue to support the players in the future.


Citation:
Originally Posted by Avalon Bill
Details like the offering and cost will be coming soon!


Citation:
Originally Posted by Avalon Bill
Future offerings may be packaged differently than how it was done in the past.

Assuming we get that far


Citation:
Originally Posted by Intergalactic Patrick
Quote:
Originally Posted by Myth26
Quote:
Originally Posted by Intergalactic Patrick
You know how it goes and I can't confirm details... but the plan is that if the Haslab goes well, more waves will be coming. Similar to HeroQuest, this isn't meant to be a one and done thing.

I can say this...we have plans for regular seasons after everyone who backs the Haslab receives AoA.
Any idea on the frequency of the seasons? Also can we call them seasons now?
Really depends on how well the Haslab does and level of interest from you all!




Citation:
DAY 025 - "HEROES NEVER DIE" (Happy Friday! See everyone on Monday.)




Il s'agit bien de Sergent Drake V3 (confirmé) avec un Jet Pack dans le dos ! Flybzorg (il n'aura pas de grandes ailes comme sur les dessins de gauche)



La nouvelle faction de cette semaine est The Craven Court, la Cour des Lâches

Citation:
DAY 28 - Évoluant depuis d'innombrables millénaires, au fil de campagnes et de conquêtes militaires sur leur planète d'origine, Arboreas, la Cour des Lâches a perfectionné les arts de la guerre au sein de leur culture martiale draconienne. Leur apparence insectoïde peut être trompeuse au premier abord, conduisant beaucoup de gens à les croire barbares et grossiers, des êtres basiques de rage et de massacre. Contrairement à cet apriori, la Cour des Lâches possède une intelligence très avancée et se bat avec une discipline de fer pour défendre et maintenir leur société contre leurs ennemis. Leurs "ruches" sont tenues secrètes de tous les étrangers, et l'on pense que les membres de la Cour rencontrés sur Valhalla sont entièrement composés d'une sorte de classe de guerriers. En s'appuyant sur leurs armes et leurs capacités issues de la bioingénierie organique, Revna utilise efficacement les tactiques militaires uniques de la Cour des Lâches sur le champ de bataille, en feignant la composition des armées et en faisant même apparaître de nouveaux renforts au fur et à mesure que la bataille se déroule et que les tactiques changent pour s'adapter au moment.


Citation:
Revna serait-il/elle un nouveau général, en concurrence directe avec Valkrill ?


Revna proposerait de nouvelles stratégies intéressantes :
Revna utilise efficacement les tactiques militaires uniques de la Cour des Lâches sur le champ de bataille, en feignant la composition des armées
et en faisant même apparaître de nouveaux renforts au fur et à mesure que la bataille se déroule et que les tactiques changent pour s'adapter au moment
.



Le plus inquiétant (niveau armées et budget) est cette énorme araignée qui pourrait faire une taille de 65 Peur et posséder un socle double sous chacune de ses huit pattes ! Gneu





Un héros unique : Le "Oathbound Phalanx"
Une escouade unique : Les "Oathbound Legionnaires"

DAY 029 - "A LIVING TIDE OF DEATH AND DESTRUCTION" The Oathbound are the Craven Court’s vanguard shock troops, rushing ahead of the main attack force to overwhelm defenses and locate weaknesses to exploit during the main advance. Their adaptive strategies allow them to modify their unit composition based on real-time assessments of the enemy, sometimes spreading out across the battlefield as smaller units of Oathbound Legionnaires, swarming across and over the battlefield, to engage multiple adversaries, distracting them form the Craven Court reinforcements close behind. Other times, the Oathbound will gather together into an Oathbound Phalanx, placing their sheer weight in numbers together against a single weak point and shatter their opposition in a massive hammer blow of razor sharp teeth and deathly talons.

Image



Reine Maladrix La Conquérante

DAY 30 - La Reine Maladrix La Conquérante est la manifestation vivante de la haine vouée aux ennemis de la Cour des Lâches. Sa simple présence sur le champ de bataille est un mauvais augure pour ses ennemis, car elle apporte la ruine de la Cour des Lâches. La grandeur de la Reine Maladrix lui permet de surplomber ses adversaires, coupant facilement en morceaux les attaquants et libérant une tempête de furie et de mort dans le centre de la bataille de la Cour des Lâches. Etant un mebmre de la famille royale, La Reine Maladrix La Conquérente est capable de pondre de nouvelles progénitures sur le champ de bataille, cachant d'abord l'étendue de ses propres forces sur le champ de batille, pour ensuite submerger l'ennemi par des hordes de carnage, tout en étendant rapidement son pouvoirs à travers l'hôte de guerre.

Image



Une escouade unique : "Festering Honor Guard"

DAY 31 - La reine Maladrix la Conquérante ne se rend jamais sur les champs de bataille déchirés par la guerre sur Valhalla sans sa Garde d'Honneur Purulente. Où que Maladrix aille, ses gardes sont à portée de main, se jetant sur quiconque ou quoi que ce soit quiferait ne serait-ce qu'envisager de faire du mal à leur reine. Élevée pour le carnage par la reine elle-même, la Garde d'Honneur Purulente est équipée pour poursuivre agressivement n'importe quel attaquant de la reine et, si nécessaire, tuer ou être tué à son service. Afin de semer la peur et la terreur chez ses ennemis potentiels, Maladrix la Conquérante utilise ses ennemis comme "hôtes" pour préparer et développer ses Gardes d'Honneur Purulente, créant ainsi des situations embarrassantes pour les adversaires de la Cour des Lâches lorsque leurs alliés les plus proches éclatent soudainement et violemment sous leurs yeux pour révéler d'autres créatures rampantes qui sèment la mort chez ceux qui osent s'opposer à la Cour des Lâches.

Image



DAY 31 - NUL NE RÉSISTERA À LA VOLONTÉ D'UTGAR !
(Deuxième DAY 31 un jour plus tard - petite erreur)

Image

Même si quelques-uns ont évoqué Utgar, Concan, Runa, Kelda et Saylind, il s'agit en fait bien de Raelin V3 qui a changé de camp. Doh
La créature est une Manticore. Raelin a déjà subi des troubles du comportement à cause de Kee-Mo-Shi en BD et en vidéo.


DES NOUVEAUX TERRAINS ! exite


DAY 34 - "LE MONDE DE VALHALLA EST À LA FOIS BEAU ET TERRIBLE À CONTEMPLER"

Que l'on parle des forêts tentaculaires de Bleakwoode, des profondeurs obscures du marais de Durgeth, de l'impénétrable et infâme jungle de Ticalla, ou même des anciens arbres de la Forêt Oubliée, où les Kyrie n'osent pas s'aventurer; les forêts, bosquets, jungles et marais de Valhalla ont connu leur part de guerre. Les armées cachent leur progression sous de vastes canopées de verdure, les guerriers tendent des embuscades à leurs adversaires méfiants sous le couvert d'un épais feuillage et les vaincus se cachent dans le camouflage naturel pour préparer leur vengeance violente. Avant la guerre, ils représentaient le summum de la beauté sur le Valhalla, les richesses luxuriantes d'un monde parfait, aujourd'hui ils sont devenus les instruments de la guerre.



Aussi en concept :




DAY 35 - "La guerre est la science de destruction" le peuple Kyrie était un peuple fier, une société noble, et était capable lors des temps depuis longtemps oubliés de paix de travaux architecturaux inégalables au savoir faire impressionnant, les pics de leur construction montant haut dans le ciel alors que le vent même les caressait. Lorsque la guerre se répandit a travers Valhalla, la dévastation régnant en maître, alors l'art de la guerre et du siège furent les seuls choses encore importantes même aux yeux de ces brillants ingénieurs et architectes. Désormais, les monuments ne sont que des symboles de carnages et de défaites tandis que le monde de Valhalla croule sous le creuset de la guerre. Un testament de désespoir pour certains, des fortifications idéales pour d'autres



Deux figurines en exclu ! (la version finale sera en couleur avec un shading)

Citation:
Intergalactic Patrick said :
As promised, I snuck into @Encarmine office and grabbed this pic. No other context, just test proofs.


Image



DAY 036 - "Scalpers...NO SCALPING!!!" (Come on everyone, you know what you're looking at here. To be fair, how could we NOT do this?)

UNE JUNGLE ALIEN ! Mr. Green




HELLFORGE MANDUKOR (Ironclad Collective) Cool
En orange on pourrait se dire qu'il suit Valkrill.
Il a été précisé qu'il serait sur un socle double.





DAY 037 - "THERE ARE NO RULES OF ARCHITECTURE FOR A CASTLE IN THE CLOUDS." - (In his best TV commercial voice) "Modular ruins and fortifications. Scale battlefields to previously unknown proportions, as the Battle For All Time spreads across Valhalla! Looking for that insane multi-layered defensive siege to last all weekend on the dining room table? We Got You! Frustrated those ranged attacks from half way across the battlefield are picking off your melee forces before they can engage? We Got You! Want to recreate the entire outer parameter of Idona Castle across the living room floor? We Got You! Need an Einar's Golden Palace Tournament Setting? We Got You! After all, if it's not built 8 levels high, can you really call it HeroScape?"

LE CHATEAU DANS LES NUAGES ! Oh





DAY 38 ? - these Valkyrie icons are looking FANTASTIC. (Happy Friday! See everyone on Monday.)

JANDAR
Image

VYDAR
Image

Et Madame REVNA ! demon
Image

Pour rappel sur ce nouveau géneral :
Revna utilise efficacement les tactiques militaires uniques de la Cour des Lâches sur le champ de bataille, en feignant la composition des armées
et en faisant même apparaître de nouveaux renforts au fur et à mesure que la bataille se déroule et que les tactiques changent pour s'adapter au moment.




Quelqu'un a demandé de voir les pieds d'un marro sur discord :

Image

Ensuite d'autres ont demandé les pieds des Dawn Riders pour en connaître la couleur :

Image

Image

Image

Donc en gros ça doit vouloir dire que ceux qui ont quitté un général en ont tout de même gardé la couleur de base... Saipa

Après analyse des photos et dessins j'ai trouvé qui était qui ! Yes

Le marro c'est le marro pirate.
En violet c'est Bonny.
En jaune c'est le nain : ça veut donc dire qu'il a rejoint les Dawn Raider !
En bleu c'est la Veuve. Non ! Finalement c'est Killian


DAY 041 - (in honor of “Talk Like A Pirate Day” – know you asked for this) - “Aaaarrrrgggghhhh!” Ahoy, Me Hearties! Avast Ye hands, Heave Ho an listen well these tales I bring upon thee. For even within the Tar of crews such as dat Old Salt Jandar, there be many Seadogs of the oceans vast, sailing Man-O-War blazing with iron weapons even a son of a biscuit eater would stand up an take a notice. Killian Vane III has much more than grog running through his fabled family’s veins. Built like the stiff decking of the finest galleon in the fleet,dat heir to Ole Charles himself handles that blunderbuss he carries like a chase gun! And his tongue, like the sirens of Davy Jones’ locker he is, bringing a spring upon ‘er enemies an lookin’ like landlubbers crossing swords wit death himself, til their striking the colors! Not to be outdone in a challenge of skill or wit Admiral EJ-1M be the most shipshape captain amongst the Dawn Raider Syndicate he be. Savvy as a sea snake and the reflexes to arm wrestle an octopus, no surprise he finds himself the head privateer amongst Vydar’s selected when weighing anchor and hoisting the Mizzen! Deem scurvy dogs may find themselves feedin’ the fishes when the Admiral opens up like a full broadside with his near arsenal of firearms! Nothin’ and I mean nothin’ escapes Admiral Ej-1M’s view, like your best mate atop the crow’s nest, he sees it all and makes damn well sure those dead men tell no tales. (Guess there is your proof that I write these Designer Notes the day of their release.)

Deux Nouveaux Pirates du Dawn Raider Syndicate !

KILLIAN VAIN III (On avait vu sa silhouette sur la toute 1ère photo)

Image

ADMIRAL EJ-1M (qui a déserté Vydar)

Image

Encore des pieds (ceux de EJ-1M donc ce serait la couleur de Vydar)

Image


Et voilà les pieds de Volarak (un homme lézard ?)

Image


Citation:
Originally Posted by Craig Van Ness View Post

Originally Posted by Sir Dendrik View Post
Will the new cards have painted minis or will they be unpainted?
The new cards will have a color image of the figure(s)



DAY 042 “WE CAN NO LONGER LIVE AS RATS. WE KNOW TOO MUCH.” Beyond fearless to the point of zealotry, desperate to survive and standing stone-faced against death itself, the Clockwork Combine holds within its ranks some of the most courageous individuals the galaxy has ever known. One such champion of justice is the fabled Wing Commander Tuck Harrigan a daredevil acrobat in warfare, Tuck is everywhere on the battlefield at once. Whether he is nose diving directly into where the fighting is most fierce or weaving around the viscous strikes of his pitifully slow and lethargic enemy combatants. Tuck exemplifies the sheer willpower, ingenuity and expert training that has proven to be the winning recipe for the Clockwork Combine’s continued success in battle. To further recognize and grant context to the Combine’s skills at warfare, there are those siege craft specialist among the Vorid that can make any defensive line appear worthless. A rare breed indeed even among the kin, the Vorid Burrowbreakers are an elite team of sappers capable of moving silently under the enemy lines, appearing without warning or fanfare, and laying waste to their opponents with massive implements of their art of war. On Valhalla, the unpredictable tactics of the Clockwork Combine are instrumental in upsetting the perfectly laid plans of their adversaries, and the Vorid Burrowbreakers prove their mettle every time they are deployed underneath the feet of unsuspecting enemies. (NOW, you have seen my favorite character... Who doesn't want to play a maniac, murderous, lunatic sugar glider, rocketeer, gunslinger with a death wish?


WING COMMANDER TUCK HARRIGAN

Image


VORID BURROWBREAKER

Image



Citation:
Encarmine — Aujourd’hui à 02:43
If you’re asking if Revna units are molded in a orange tone of plastic, the answer is yes.


Les figurines orange seraient celles qui suivent Revna... (comme l'HELLFORGE MANDUKOR ? - il pourrait y avoir 2 teintes d'orange)
Toujours pas de nouvelles de Valkrill. Saipa


DAY 043 – “AND IT WAS IN THAT MOMENT OF DISTRESS AND CONFUSION THAT THE WHIP OF TERROR LAID ITS MOST NICELY CALCULATED LASH ABOUT HIS HEARTS.” The philosophies of the Dryan Lifeborne Magi teach the values of both life and death as equals in a balanced universe, however each Dryan Lifeborne Magi utilizes those forces of nature in different methods. Their order’s basic principle of neutral morality in a galaxy of good versus evil, means that members of the Dryan Lifeborne Order have been drawn to Valhalla by Valkyrie on both sides of the war. Some like Raakchott, Desecrator of Death, delight in their powerful new roles as masters of Valhalla’s battlefields. Raakchott finds no shortage of resources in this new position, pulling from the earth the raw energies of the recently deceased, consuming their decaying corpse and focusing that power into a raging torrent of fury and hate. Raakchott Desecrator of Death cares little for the peace eternal sleep allows, only that it serves him and master Utgar. Always beside Raakchott in the carnage of combat, is the manifestation of pure pain and anguish that is Vrono Brambletoth, its massive body riddled with sharp thorns lashing out at any who dare approach. Like a hurricane of razors, Vrono snarls in defiance to anyone foolish enough to question Utgar’s dominion over Valhalla.


RAAKCHOTT DESECRATOR OF DEATH

Image


VRONO BRAMBLETOTH

Image


VORID BURROWBREAKER (ce jaune serait-il encore la couleur d'un nouveau général ?) Gneu

Image


DAY 44 - "SI JE NE TUE PAS UN HOMME DE TEMPS EN TEMPS, ON OUBLIE QUI JE SUIS."

Dorim The Bulkhead Brawler ne recule JAMAIS devant un combat, jamais ! Dorim accepte chaque contrat, chaque occasion de faire ses preuves contre vents et marées, c'est une histoire de plus à raconter en serrant des chopes et en criant des chants. Comme la coque la plus solide d'un cuirassé, Dorim tient bon contre les plus grands adversaires, avec une ténacité et une résolution inébranlable qui rivalisent avec la Valkyrie Aquilla elle-même. Plus la monstruosité rugit sa rage primitive, plus Dorim, le bagarreur, fait tourner le moteur de sa puissante hache en réponse. N'étant pas du genre à rester à la traîne lors d'une charge, Dorim insiste pour être toujours le premier à percuter les rangs ennemis comme un bélier de la marine ! Comme une tempête soudaine de mort et de tonnerre, Dorim est suivi de près par les différents Exilés de la Sundered Sea, experts en épées et en autres fers hurlants , qui se tiennent devant le mât à l'appel d'Aquilla. À l'instar de la Mer Souterraine, les Exilés sont imprévisibles, et font des tours de passe-passe à leurs ennemis, leur donnant l'impression d'être à l'épreuve des pistolets, toujours hors de portée. [/quote]


DORIM THE BULKHEAD BRAWLER




EXILES OF THE SUNDERED SEA




DAY 045 - Cornelius Breech, the Derelict Prince has ever been a jagged thorn in the sides of the Dawn Raider captains. He does little to mask his ambitions, breaks ranks and foils contracts whenever it may serve his wicked plans. His fabled blade “The Butcher’s Cleaver” has put low many a soul, reaping a harvest across Valhalla. Some believe his day will come due when the dredgie he leaves in his wake catch up to him, but few realize he welcomes that reckoning and the moment he can rise ascendant over all of the Dawn Raiders and bend their knees to his master Utgar’s throne.

CORNELIUS BREECH, THE DERELICT PRINCE

Image


DAY 045 - Knaves of the Silver Scimitar give no quarter and expect none in return. Members of the Silver Scimitar take contracts based on the promise of whetted blades and scores of plunder, and Valkyrie Revna promises this in spades. For the Knaves of the Silver Scimitar, ideals like honor and code are just foolish words used by other members of the Dawn Raider Syndicate who lack the stomach. These rapscallions draw steel even before the order is given to attack, raiding with a taste for bloody carnage and hunger for the quick kill. And as the warnings of attack sounds alarm, the Knaves disappear once more into the fog of war to stalk their next victims and hunt more loot.

KNAVES OF THE SILVER SCIMITAR

Image


DAY 045 - Marachott, Mind Whisperer sees deep into the thoughts of the weak-minded, sowing doubt, breeding decent, playing in their heads like a master of puppets. The Dryan Magi hold within their Lifeborne Order many various disciplines of the arcane arts, some like Marachott dig deep straight into the roots of their enemies’ souls and manipulate the purest essence of their very beings. On the battlefields of Valhalla it is common to witness her allies perform near miracles of prowess in her presence, and even more common to watch as her enemies turn their swords and axes back towards their former comrades. Many have tried to strike Marachott, Mind Whisperer down, to stop her voice scratching around in their heads, but only discover a strange power emanating from her staff that deflects their mortal blows, further driving them mad.

MARACHOTT, MIND WHISPERER

Image


DAY 045 - “ITS HARD TO LEAD A CALVARY CHARGE, IF YOU THINK YOU LOOK FUNNY ON A HORSE.” Like a sudden violent avalanche of hooves and horns, Halushia, Scion of the Wild charges into battle with the unbridled fury of nature itself, hacking, slashing and plowing through adversaries at the spear tip of Volarak’s legions. His massive form dominates the landscape, towering over the ranks of attackers he splits apart like cords of seasoned wood. Other Dryan Lifeborne Order quickly follow behind, filling the gap he creates in the enemy’s tattered lines, confident that with the Scion of the Wild at the front of their assault, enemies will find it difficult to rally and strike back against the wave of destruction. (Yes, there is a subtle name swap happening...)

HALUSHIA, SCION OF THE WILD

Image


DAY 045 - "A FORCE OF NATURE TO BE RECKONED WITH." On their home planet of Arboreas, Grove Keepers protect and defend the Dryan Lifeborne Order’s most sacred sites, guarding them from those seeking to defile these places of mystical energy. On Valhalla, Volarak uses Girushia Grove Keeper as a living wall of razor sharp thorns as large as a man’s arm, and vines as thick as tree trunks, to deny enemy movements on the battlefield. Though they may try to chop their way through the wicked tangle of pain that Girushia places in front of her opponents, she can call upon the raw natural lifeforce of nearby plants to regrow her massive form faster than the axe blade or the torch flame can bite and burn her flesh away.

GIRUSHIA GROVE KEEPER

Image


DAY 045 - "TEN FACTS YOU DIDN'T KNOW ABOUT WANTON DESTRUCTION." Xenithrax the Soulweaver is an unfathomably enormous avatar of the raw mystical energies that created our universe, made manifest in the form of a primal apex predator not seen on Arboreas’ for countless epochs. A legend even among the magi of the Dryan Lifeborne Order, Xenithrax personifies the undeniable power of life and death, and being drawn to Valhalla where the mystical wellsprings are located, has amplified that power almost being reason. Now Xenithrax dominates the war-torn plains as an indomitable harbinger of Volarak’s absolute determination, bringing low those that would dare raise blades and barrels against the Valkyrie’s forces. Wherever Xentithrax feet tread, the ground heaves and breaks, dropping her enemies to the ground in horror are she sweeps across battlefields with utter contempt for those that would oppose Volarak. There is little escape from the Soulweaver’s reach, those that try to flee find fast moving tails darting under the crust the earth, and thrusting up through the surface and impaling enemies from below.

XENITHRAX THE SOULWEAVER Un dragon pour Volarak ! Peur

Image


DAY 045 - "IN THE MIDST OF CHAOS, THERE IS ALSO OPPORTUNITY."

Image

Citation:
Could someone remind me what the origin of the Penguins with Machine Guns meme was?
Craig Van Ness made an off-hand joke in 2005 during an interview about the game, if I remember correctly. He basically said: "It's the Battle of All Time, there could even be penguins with machine guns!"
Voilà pour l'historique du pingouin. Walkbzorg


Serait-ce le sigle de Volarak ?

Image



DAY 048 – “THERE IS A BEAST IN EVERYONE AND IT STIRS WHEN YOU PUT A SWORD IN THEIR HAND.” Not all that rally to the banners of the Clockwork Combine were unprepared for battle when it came. While the Vorid peacefully tended their fields in ignorance of pending doom, others sharpened steel and forged armor. They trained for a war they hoped would never arrive and organized into the knightly orders that became the immovable shield-wall of the Combine. Each Ordo specialized in different techniques of combat, training their aspirants to leverage their natural instincts into martial disciplines of warfare. When the first attack happened on Noxdorma, it was the Frostclaw Paladins that first stood in defiance of the onslaught. With teeth and claws they protected the Vorid, and in return the Vorid offered the Frostclaw their technology to augment their strength, their speed, and their skill. Now, on Valhalla, standing shoulder to shoulder with the mightiest heroes of Jandar’s legion, the Frostclaw Paladins stand in opposition to new enemies, but with the same courage and virtue that made them worthy to call themselves present in the Battle Of All Time.[/quote]

FROSTCLAW PALADINS

Image

Image

Image


Citation:
Originally Posted by Encarmine
Quote:
Originally Posted by Anitar
If the answer was simply "no more Valkrill", this response wouldn't make sense.
The best solution right now, is just to ice the topic until we can get alittle further down field with the relaunch. He just holds a ton of complicated baggage with him, asymmetrical lore, licensed units.
In other words... No Valkrill in the initial release. Neither in lore nor in gameplay. But the possibility still exists in the long term. Would've been so much easier to just say that from the start.
(This is the first time he's so much as acknowledged Valkrill's possible existence.)


Donc à priori aucun Valkrill dans les premières sorties et par la suite ce n'est pas gagné.
"licensed units" : D&D aurait les droits sur Valkrill créé au moment du heroscape D&D de Wizard of the Coast ? Saipa


Citation:
Originally Posted by Encarmine
Every miniature included in the Haslab initiative will be highlighted on Saturday. You will know exactly what will be included in the offering by the end of the 45 minutes segment.
Cool ! Mr. Green


Citation:
- @Encarmine I know the marvel licence is out of the question, but what about the terrain? I'd love to get a large scale asphalt and concrete terrain (24-hexes and 3-hexes do not exist.)
- Appreciate the feedback. We’ve had several discussions about either contemporary or futuristic terrain.
Bravo




Le chef des Ours Polaires -- KNIGHT PRIMUS ADELBERN


DAY 049 – “BETTER TO FIGHT FOR SOMETHING THAN TO LIVE FOR NOTHING.” Extreme ferocity masked behind the calm discipline required to survive another day. Knight Primus Adelbern exemplifies the very training he taught within the Ordo of the Frostclaws. As the very first member of the Frostclaw Paladins to rise to the rank of Knight Primus, Adelbern has displayed his mastery of melee combat on countless battlefields across both Noxdorma and now Valhalla. Pulverizing enemies of the Clockwork Combine with his power maul, Knight Primus Adelbern plows through ranks of combatants almost effortlessly, focusing his primal strength and resolve on targeted leaders of the enemy forces while smashing aside any would-be defenders foolish enough to stand in his path of destruction.[/quote]




Knight Primus Alderbern





Bok-Bur-Na

Image

_________________
On va bien se marro.

Dernière édition par Seb from space le Ven Oct 28, 2022 3:39 pm; édité 45 fois
Voir le profil de l'utilisateurEnvoyer un message privéVisiter le site web de l'utilisateur
Tandros Kreel
Grand Participant


Inscrit le: 22 Sep 2010
Messages: 2792
Localisation: Clermont-Ferrand

MessagePosté le: Mar Sep 20, 2022 12:59 am Répondre en citant

Merci pour le récapitulatif complet. Très pratique pour avoir une vue globale et accès à toutes les infos essentielles rapidement. Ça devrait plaire à DARKLORD. Wink
Voir le profil de l'utilisateurEnvoyer un message privé
Djeece1
Grand Participant


Inscrit le: 26 Aoû 2014
Messages: 1979
Localisation: Toulouse

MessagePosté le: Mar Sep 20, 2022 7:00 pm Répondre en citant

Wow, je suis surpris par tous ça figurines, décors... c'est génial, mais quand on lance autant de chose d'un coup, ça a intérêt à fonctionner rapidement... mais je m'inquiète vraiment du coût final des packs... Peur
Voir le profil de l'utilisateurEnvoyer un message privé
Seb from space
Grand Participant


Inscrit le: 21 Fév 2007
Messages: 6075
Localisation: Auvergne

MessagePosté le: Jeu Sep 29, 2022 12:25 am Répondre en citant

ORDO BOREALIS, escouade unique

DAY 050 – “A BAD HUNTER CHASES. A GOOD HUNTER WAITS.” The Ordo Borealis are the master hunters and huntresses of the Clockwork Combine, they have tempered the instincts of their species to charge into battle with claws out and teeth revealed. The Ordo tirelessly trains their aspirants in restraint, patience and teamwork to subdue enemies of much greater scale, weakening them from distance with their harpoon canons before their adversaries can close the gap and inflict damage on Jandar’s forces. If their opponents should reach their lines, those same restrained claws and teeth are quick to reveal themselves, presenting the difficult choice of how the Ordo Borealis’ enemies wish to fall in battle on Valhalla. (say it out loud: "Polar Bear Mounted Harpoon Canons" This is why I love this brand.)

Image

Image


L'Amiral EJ 1-M (Dawn Raider Syndicate)






Pas la peine de peindre la nouvelle jungle ! Yes
(c'est quoi cette espèce de rocher sur la gauche ?)

Image


Truthfully, these freak me out. After seeing the sculpts of the Festering Honor Guard, every time I turn on a light at night I am scared that one of these things will jump out of the shadows. Now you can have the same waking nightmare too! You are welcome.

Festering Honor Guard
Une escouade de 5 ? Gneu

Image


Saw this prototype hanging out by themselves, and figured they could use a little company. (Not final and not actual color)

Image


Aperçu des murs/ruines





DAY 051 – “FATE WHISPERS TO THE WARRIOR, ‘YOU CAN NOT WITHSTAND THE STORM’ THE WARRIOR WHISPERS BACK, ‘I AM THE STORM.” Knight Adjutor Oberon is one of the most veteran members of the entire Clockwork Combine, having been on the front lines of Noxdorma when the wars against the Ironclad Collective first began. Oberon is unique among the Combine’s knights, rejecting the disciplined teachings of the Ordos, and instead embracing the primal gifts of his species to make war. Off the battlefield, he is a pragmatist and natural born leader, even a trusted advisor within Jandar’s war council. On the battlefield, he is a whirlwind of utter destruction, with an unpredictable fighting style, few opponents can counter or even survive against. His slashing battle claws are relentless implements of death, and his incredible speed seems almost impossible given his overwhelming size.

Knight Adjutor Oberon

Image


Image


Citation:
Originally Posted by Encarmine
Quote:
Originally Posted by Darkfox Invid
Will the bases come with a sticker to match the old patterns for those that don't want to go crazy on basing?
Negative.



Citation:
Originally Posted by Encarmine
Quote:
Originally Posted by UtahScott
Encarmine -- will the newScape bases be thin enough to go into Fortress ladder rungs? Will we be seeing ladders in this first batch of newScape?
We are working through "ladder compatibility" on the new bases.

...which from a technical standpoint, is sort of insane.



Samedi 1er Octobre 20h15 heure de Paris

Image


Image

DAY 052 (Our final post ahead of tomorrow's HASBRO PULSECON panel for Heroscape Age of Annihilation) - I would like to thank this community for its passion and constructive engagement over the last several weeks. This fan community has proven the value of regular and direct fan engagement, for that we are incredibly appreciative and humbled by your reactions to the work thus far. Your energy and feedback has provided the Avalon Hill team strength as we sprinted to October 1st, and given us confidence that what we are creating meets the expectations of our fans. Tomorrow is an incredible opportunity for all of us to return Heroscape to the world, please consider supporting this initiative. I will therefore end our 52 day prelude to the HASLAB campaign, with a concept piece which I consider the most obvious trophy of this community's constructive conversation... enjoy with a smile, and a hope for this brand's future. In addition, to celebrate ahead of tomorrow's event, here are two of the full-color artwork pieces that will bring to life Valhalla on each army card, providing that request so many of you made during these past weeks. THANK YOU HEROSCAPERS.


Le fichier s'appelle "promises for the future".

Image



Image


Image


Et voici le nouveau sigle pour Ullar (il sera plutôt vert foncé normalement) :

Image



L'intégrale de tout ce qu'on trouvera dans la boîte.
Bien sûr certains ont posé la question mais devinez quoi : le katana n'est pas inclus dans cette offre. Mr. Green

Image



Et voici les sept kyries de la bonne couleur.

Image


Killian Vane III



Knight Primus Adelbern (chef des ours polaire)




Les ours



Queen Maladrix



Et ses Honor Guard




Le marro

Image


Et finalement, une partie de démonstration avec ces figs jouée par Craig, Encarmine et Patrick:

https://www.youtube.com/watch?v=Nc4B6Ar0JDY&ab_channel=HasbroPulse

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Et voici les deux cartes armées des figurines exclusives :

Image

Image



Le premier scénario du manuel sur les 20 est disponible :

https://i.shgcdn.com/a6357f0c-b01b-4b68-a59e-cb07a49d4bf1/-/format/auto/-/preview/3000x3000/-/quality/lighter/



Image

Les sept kyries :

Image

Les nouvelles couleurs proposées (des switchs d'un général à l'autre comme Marachott qui passe chez Ullar).

Image














Et une nouvelle vidéo de démo par la chaine MWG, assez connue dans l'univers Warhammer Smile

Image

Image

Image

Image

Image

Image





Petit Rappel pour ceux qui souhaiteraient commander.
Age of Annihilation n'est pas distribué en France mais on a trois solutions.


* Zeldarck a un copain en Allemagne qui nous les enverra. Envoyez-lui un mp si vous êtes intéressés.


* Tai-Pan sur heroscapers est en Allemagne aussi. Il peut faire suivre le colis.
Traduction :
" Est-ce qu'il y a des gens parmi vous en France souhaitent commander Age of Annihilation ? J'ai lu qu'ils ne livraient pas pour la France, je me suis donc dit que je pouvais me proposer de faire suivre du matériel depuis l'Allemagne si vous souhaitiez commander. Aussi je cherche des gens pour soit diviser une commande (je souhaite uniquement les figurines) soit qui échangeraient un set de figurines en échange que je peigne leur propre set. "

Si vous êtes intéressés le mieux est sans doute de vous créer un compte sur Heroscapers et voir directement avec lui par MP.


* Caps sur heroscapers peut récupérer les colis chez lui et vous les envoyer dès qu'il les aura reçus, il le fait pour tous les pays qui ne peuvent pas commander. Il est aux US donc on risque de payer un max les frais d'envoi l'année prochaine mais d'un autre côté on partirait de 250$ au lieu de 299€.




ECHEC du projet : 4353 Backers sur 8000 Pdt




Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Glyph of Xenithrax Vines (Vines)

If a huge figure moves onto this glyph, this glyph is immediately removed from the battlefield
and that figure may continue its movement. Figures standing on this glyph roll 1 fewer attack
die and 2 fewer defense dice. When a figure on a Xenithrax Vines glyph moves off of the glyph,
roll one attack die. If you roll a skull, that figure takes one wound. Remove this glyph from the
battlefield after a figure moves off of it, or at the end of the round if a figure is standing on it.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Citation:
Imperator Kayne
points 140 -> 130

Ordo Borealis
RELOAD
If an Ordo Borealis figure does not move on its turn, it may add 6 to its Range.

Admiral EJ-1M
points 160 -> 170

Exiles of the Sundered Sea
BLACK POWDER PISTOLS
Start the game with 3 black Powder Markers on this card. After moving and before attacking, you may remove a Powder Marker from this card to add 4 to the Exiles of the Sundered Sea's Range number for the rest of the turn. You may only use this power once during a round.

Dreadnauts of New Tortuga
Attack 4 -> 3
points 100 -> 80

Xenithrax the Soulweaver
SUMMON VINES
Xenithrax starts the game with three Xenithrax Vines Glyphs on this Army Card. Once per round, after moving and before attacking, Xenithrax may choose an empty space within 4 spaces of Xenithrax and place a Xenithrax Vines Glyph from this Army Card onto that space.

Marachott, Mind Whisperer
MARACHOTT'S WHISPER
After revealing an Order Marker on this card and taking a turn with Marachott, you may choose a Unique Hero within 2 spaces of Marachott. Roll the 20-sided die, adding 3 to the roll if you control that Hero. If you roll a 16 or higher, take temporary control of that Hero and immediately take a turn with that Hero. After taking that turn, control of the chosen Hero returns to its previous owner. All Order Markers that were on the figure's Army Card will stay on the Army Card.

Halushia, Scion of the Wild
points 130 -> 120
COMMAND FAMILIAR
After revealing an Order Marker on Halushia, before taking Halushia's turn, you may take a turn with a small or medium Beast you control.
ROUSE THE GLADE
Figures adjacent to a tree or bush roll one fewer defense dice when attacked by Halushia.
RIDE-BY SPECIAL ATTACK
Range 1. Attack 3.
Instead of moving and attacking normally with Halushia, you may move Halushia up to 4 spaces. Halushia can attack up to 3 times with Ride-By Special Attack at any point before, during, or after this move as long as Halushia is on a space where he can end his movement. Halushia cannot attack the same figure more than once in a single turn. When using Ride-By Special Attack, Halushia is never attacked when leaving an engagement.

Necrotech Wraithriders
points 100 -> 90
ROLLING MOVEMENT
A Necrotech Wraithrider cannot move onto a space more than 2 levels above its base.

Scavorith, Lord of Ruin
BATTLE SURGE
After taking a turn with Scavorith, you may reveal an "X" Order Marker on this Army Card to take one additional turn with Scavorith. You cannot use Double Burst Special Attack on that turn. If Scavorith does not attack a figure on the additional turn, Scavorith receives one wound.

Queen Maladrix the Conqueror
Moved Festering Honor Guard Bonding power to be the first power listed
FESTERING HONOR GUARD BONDING
After revealing an Order Marker on Queen Maladrix and before taking her turn, you may first take a turn with your Festering Honor Guard.
INFESTATION 9
After taking a turn with Queen Maladrix, you may choose a Unique Hero adjacent to Queen Maladrix that does not have a Festering Honor Guard on its Army Card and roll the 20-sided die. If you roll a 9 or higher, you may place one of your destroyed Festering Honor Guard on that Hero's Army Card.

Festering Honor Guard
class Minions -> Guards
PARASITE
For the entire game, if one of your Festering Honor Guards is on a Unique Hero's Army Card at the end of the round, you must roll the 20-sided die for that Hero. If you roll a 17 or higher, destroy that Hero. If a Festering Honor Guard is on a Unique Hero's Army Card when that Hero is destroyed by this power, or by a normal attack, special attack, or leaving engagement attack, place that Festering Honor Guard on a space that Hero occupied, if possible.
MOTHERLESS RAGE
If Queen Maladrix is in your army, when Queen Maladrix is destroyed, you may move any unrevealed Order Markers from Queen Maladrix's Army Card to this card. Festering Honor Guard add 1 to their Attack value if your Queen Maladrix is destroyed.

_________________
On va bien se marro.

Dernière édition par Seb from space le Sam Nov 19, 2022 2:08 pm; édité 20 fois
Voir le profil de l'utilisateurEnvoyer un message privéVisiter le site web de l'utilisateur
DanieLoche
Gardien des Livres, Maitre JEDY, ADMIN.


Inscrit le: 16 Nov 2008
Messages: 7680
Localisation: 31000 - Toulouse

MessagePosté le: Mar Oct 18, 2022 5:11 am Répondre en citant

Hello,

Pas vraiment une news, mais pour pas que ça soit trop perdu dans les semaines à venir je me suis dit qu'il était préférable de le partager ici.

Tai-Pan, membre assez reconnu du forum anglophone, m'a envoyé un MP pour m'informer de la proposition de sa part. Il vis en Allemagne, là où le Haslab distribue Age of Annihilation, contrairement à la France...

Citation:
Hey, any of you guys in France ordering Age of Annihilation? I read they aren't shipping to France, so I thought I'd offer to forward stuff from Germany if you wanted to order. And I am looking for people to either split an order with (I only want the figures) or who would trade a set of figures for me to paint their set.


Traduction :
Est-ce qu'il y a des gens parmi vous en France souhaitent commander Age of Annihilation ? J'ai lu qu'ils ne livraient pas pour la France, je me suis donc dit que je pouvais me proposer de faire suivre du matériel depuis l'Allemagne si vous souhaitiez commander. Aussi je cherche des gens pour soit diviser une commande (je souhaite uniquement les figurines) soit qui échangeraient un set de figurines en échange que je peigne leur propre set.

Si vous êtes intéressés le mieux est sans doute de vous créer un compte sur Heroscapers et voir directement avec lui par MP.

_________________
Image
Ressources Utiles
Sonlen du JEDU; Kee-Mo-Shi du JEDY; MJ du JEDDa!
Voir le profil de l'utilisateurEnvoyer un message privéEnvoyer un e-mailVisiter le site web de l'utilisateur
Montrer les messages depuis:      


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group :: Traduction par : phpBB-fr.com
Theme FI Theme fiblack :: Modification Icebear